Tanulj és fejlődj velünk!

Belső visszaélés-bejelentési megbízott

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Mediáció/alternatív kommunikáció a közszférában

Magyary-program alapján, „Az állam attól tekinthető jónak, hogy az egyének, közösségek és vállalkozások igényeit a közjó érdekében és keretei között, a legmegfelelőbb módon szolgálja.”

Ahol a közigazgatás fejlett, magas szinten működik és a fejlesztési igények sokkal inkább a nyilvánosság és helyi közösségek hatósági döntéshozatalba való bevonására, a hatósági tevékenységek társadalmi kontrolljára koncentrálnak. Ilyen közelítésben – tehát amikor a közigazgatás társadalmasításának, transzparenciájának, hatékonyságának kérdései kiemelt szerepet kap a közigazgatási gyakorlat – nagy jelentősége lehet annak, hogy a hatósági döntés, s annak meghozatalára szolgáló folyamat milyen mértékben veszi figyelembe az ügyfél vagy az egyéb érdekelt felek szempontjait. Ennek mértéke ugyanis jelentős befolyást fejthet ki a döntés ügyfél általi elfogadására, önkéntes végrehajtására, amely szintén a modern eljárásjogi szabályozások hangsúlyos eleme és kifejezett célja.

A hatósági eljárásban az alternatív vitarendezés/mediáció ügyfelek/ügyfelek vagy ügyfél (ek)/hatóság között történik, mely alkalmazást a hatályban lévő törvények magas fokon támogatnak.

A hatóság közreműködésére jellemző, hogy eljárásuk:

  • - egyrészt két - eljárási jogait és kötelezettségeit tekintve - egymással azonos vagy közel azonos pozícióban álló félek között történik. Nem ritka a multipozíció, tehát amikor az ellentétes érdekek egyik, illetve másik oldalán több fél, sőt a hatósági eljárás megszokott ügyfélkörén kívül, adott esetben akár több közérdeket, társadalmi csoportot vagy egyéb érdeket képviselő szervezet is felléphet. Ideértve a civil szervezetek ügyféli jogállását, a közigazgatás működésének társadalmi kontrollját ellátó jogintézményeket és az egyéb érdekképviseletek fellépését is egyedi hatósági eljárás során.
  • - másrészt a hatósági közreműködés és elismerés jelent többletet a magánjogi területen alkalmazott módszertannál, mely esetben ugyanis az egyezség nem az egyes ügyfelek, s más hasonló státusszal rendelkező személyek és szervezetek között jön létre, hanem az ügyfél és a hatóság vonatkozásában. Viszont a hatóság erőteljes jogokat kikényszerítő egyedi helyzete kevésbé érvényesülnek ebben az esetben, mint egy hagyományos rend szerint zajló hatósági eljárásban.

Mindkét viszonylatban a hatóságnak elsődleges feladata, hogy elősegítse az egyezség létrejöttét, valamint saját maga is részese legyen az eljárásoknak. Mindezek elérése érdekében szükséges a közigazgatásban dolgozó olyan személyek képzése, akik ismerik és használni is tudják az alternatív vitarendezési technikákat, az abban használt kommunikációs formákat.

A tréning célja, hogy a mediáció és a hatósági eljárással összefüggő közvetítés gyakorlatával rendelkező szakembereket képezzen, s ennek segítségével a közigazgatásban/hatósági eljárásokban ügyfélközpontú, fejlődőképes dolgozókat tudjon adni, akik a társadalmi felelősségvállalás keretein belül mélyítik az állam, a piaci szereplők, a társadalmi szervezetek és az állampolgárok közötti szoros együttműködést és e szereplők közötti bizalom szintjének növelését.

Tréning olyan tudást és eszközöket kínál, amelyek által a közigazgatás a legmagasabb szinten szolgálhatja az állampolgárok és közösségek érdekeit. A képzést követően a közigazgatásban dolgozó személyek hatékonyan tudják majd alkalmazni a mediációt és alternatív kommunikációs módszereket a hatósági döntések meghozatala során. Továbbá hozzájárul az olyan készségek kialakítása, mint a konfliktuskezelés és az érdekelt felek bevonása, a közigazgatás transzparencia és társadalmi együttműködés előmozdításához. Részletes képzési tematika a jelentkezést követően érhető el.

A kurzus elvégzéséről egyrészt Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető állami tanúsítványt állítunk ki.

Jelentkezési feltétel: közigazgatásban dolgozó személy

Vizsga a kurzus végén: írásbeli teszt

Kérjük, amennyiben részt kíván venni tréningünkön, vegye fel velünk telefonon vagy elektronikus úton közvetlenül a Kapcsolatot

Önkormányzati marketing - Önkormányzatok Sikerének Kulcsa!

Számtalan külső és belső elvárás következményeként, napjainkban egyre nagyobb szerepet kap a terü-leti marketing. Különösen igaz ez a közigazgatás és ezen belül az önkormányzatok esetében. Ma már a kívülre irányuló önkormányzati marketing és kommunikáció hangsúlya az egyirányú felől áttolódott a kétirányú felé, ami új kihívást jelent ezen szervezetek számára.

A területi marketing (helymarketing, vagy place marketing), mint a település- és területfejlesztés egy fontos eszköze. A területi marketing egyik alapvető feladata, hogy megtervezze és kialakítsa a területi, települési jellemzők és szolgáltatások helyes keverékét a különböző célcsoportok számára. Ez a hely-termék-fejlesztés. A kommunikációs eszközök segítségével képes a település a potenciális fogyasztók (az ott élők és a leendő lakók) érdeklődését felkelteni és cselekvéseit befolyásolni. Ennek megfelelően a piacbefolyásolás feladata a hely értékeinek és pozitív imázsának tudatosítása, annak érdekében, hogy a lehetséges „vásárlók” ismerjék, értékeljék a település vagy a terület megkülönböztető verseny-előnyeit. A helyek imázsa kiemelkedően fontos szerepet játszik a területi marketingben! Ez s más okokból az önkormányzatoknak a versenyszférában alkalmazott vezetési és fejlesztési szemlélet elsajá-tításával és alkalmazásával kell kialakítaniuk terméküket: magát a várost.

A hatékony marketingorientált fejlesztés növeli az elégedettséget, a bizalmat és így a befektetői- és fogyasztói kedvet, ezzel hozzájárulva a kedvező gazdasági, társadalmi folyamatokhoz a településen, ekképp hozzájárul az élet- és munkakörülmények javulásához. Következőképp, a marketingorientált városfejlesztés „nem csodaszer, mely komparatív előnyöket teremt, mindössze feltárja és hatékonyab-bá teheti a már meglévő adottságokat.” (Garamhegyi Á. (2000): Településmarketing, mint a település-fejlesztés eszköze PhD dolgozat, Szeged)

Tréningünknek célja pontosan Garamhegyi megfogalmazásának tükre: bemutatja, hogy az önkormány-zat hogyan értékelje mindazon tényezőket, amelyek hatékonnyá és eredményessé teszik a marketing-orientált városfejlesztést, amely a célcsoportok igényeit előtérbe helyezve és követve alakítja ki termé-két a város iránti preferencia megteremtése érdekében.

A tanfolyam egybefonja a legfrissebb piaci trendeket és a gyakorlatias ismereteket, amelyekre szüksé-ge van egy önkormányzatnak, így képes fennmaradni és fejlődni is. Továbbá létező felhasználói igé-nyeknek tud majd hatékonyan megfelelni, egyben elsajátítani a város piacorientált működtetésének alapjait, valamint hozzájárulni a társadalmi felelősségvállalás, együttműködés előmozdításához. Rész-letes képzési tematika a jelentkezést követően érhető el.

A kurzus elvégzéséről egyrészt Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) le-tölthető állami tanúsítványt állítunk ki.

Jelentkezési feltétel: közigazgatásban dolgozó személy

Vizsga a kurzus végén: írásbeli teszt

Kérjük, amennyiben részt kíván venni tréningünkön, vegye fel velünk telefonon vagy elektronikus úton közvetlenül a Kapcsolatot

Kompetens vezetés és motiválás

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Önkormányzat-civil szervezetek együttműködése

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Kommunikációs tréning/vezetői ismeretek

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Önkormányzat-gazdasági szervezetek együttműködése

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Önkormányzat és a lakosság kapcsolata

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Önkormányzat szerepe a társadalmi felelősségvállalásban

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

SMART-Okos Önkormányzati fejlesztések

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Önkormányzat és az online világ

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum